خشم قله ها(SSX)
 
بازی های رایانه ای AA77

نسخه جدید سری SSX یکی از بهترین بازی های شبیه سازی از ورزش اسکی روی برف را پیش روی بازیکنان قرار می دهد. EA در SSX جدید تغییرات زیادی را ایجاد کرده تا بازیکنان مزه هیجان این ورزش در دنیای بازی های کامپیوتری را بچشند.

 

داستان

در واقع SSX داستان خاصی ندارد، اما برای اینکه انگیزه ای برای شروع این همه هیجان در بازی وجود داشته باشد، بازیکنان در نقش گروهی قرار می گیرند که تصمیم گرفته اند اولین افرادی باشند که روی قله های بسیار خطرناک و وحشتناک دنیا فرود بیایند و روی آن ها اسکی کنند! به هر حال داستان با این انگیزه شما را وارد دنیای SSX می کند.

گرافیک

SSX در بخش گرافیک فوق العاده ظاهر نشده و حرف چندانی نیز برای گفتن ندارد. طراحی شخصیت ها به صورت فانتزی صورت گرفته، اما کیفیت بافت ها و شکل ظاهری آن ها خوب به نظر نمی رسد و دارای جزئیات زیادی نیستند. از طرف دیگر، طراحی کوهستان هایی که در بازی مشاهده می کنید، خوب است و این موضوع باعث شده تا هیجان خوبی به بازیکنان منتقل شود. تنوع مسیرها و شبیه سازی خوب کوهستان ها از جمله نکات مثبت بازی است. جا دارد تا به این موضوع نیز اشاره کنیم که بسیاری از کوهستان های موجود در بازی نمونه های واقعی هستند و سازندگان نیز سعی کرده اند شبیه آن ها را در بازی طراحی کنند. جلوه های ویژه و افکت های تصویری زیبایی برای بازی طراحی شده اند که در زمان مسابقه ها حس خوبی را به شما منتقل می کنند. اما در حالت کلی، گرافیک بازی SSX در سطح متوسط رو به بالایی قرار دارد که می تواند نظر شما را به خودش جلب کند.

موسیقی/صداگذاری

تمام موسیقی هایی که در بازی می شنوید، قطعات لایسنس شده ای هستند که برای این بازی تهیه شده اند. تنوع موسیقی ها بسیار خوب است و در طول بازی آهنگ های زیادی را می شنوید. ریتم موسیقی ها بسیار خوب است و با شکل گیم پلی بازی هماهنگی کاملی دارند. روند سریع و هیجان انگیز موسیقی های بازی باعث می شود که واقعاً هیجان را احساس کنید. در کنار این موضوع، صداگذاری جزیی ای نیز روی شخصیت ها بازی انجام شده که در قسمت های مختلف خواهید شنید. جای تأسف اینجاست که این قسمت ها به شدت تکراری و کم هستند.

گیم پلی

اگر از علاقه مندان به ورزش های سریع و اسکی روی برف باشید، بازی SSX به معنای واقعی هیجان را به شما منتقل خواهد کرد. در این بازی گیم پلی  همه چیز را شامل می شود. عنوانی را در این سبک نمی توانید پیدا کنید که گیم پلی ای مانند SSX را پیش روی شما قرار دهد. مسیرها و مسابقه های مختلفی را در این بازی پشت سر می گذارید که واقعاً عالی و نفس گیر هستند. شخصیتی که در اختیار دارید، می تواند حرکات بسیار زیادی را در زمان پرش و زمانی که در هوا قرار دارد، اجرا کند. تنوع این حرکات بسیار خوب است و بازیکنان به هر دکمه و هر حالتی می توانند یک حرکت مخصوص را اجرا کنند.

روند بازی به این صورت است که شخصیت شما باید در زمان طی کردن یک مسیر امتیاز بیشتری بدست بیاورید و در بسیاری از قسمت ها نیز باید اول شوید. برای رسیدن به این اهداف باید توانایی اجرای حرکات آکروباتیک بیشتری در بازی بدست بیاورید و بتوانید از مسیرهایی عبور کنید که در آن ها توانایی اجرای این حرکات را داشته باشید. در طول مسیری که سپری می کنید، قسمت های مختلفی در نظر گرفته شده که می توانید با انتخاب آن ها، آن مسیر را به شکل های مختلف سپری کنید. تنوع مسابقات در این بازی نیز واقعاً خوب است و همیشه با حالتی جدید روبرو خواهید شد که شما را غافلگیر خواهد کرد. قبل از شروع هر مسابقه این امکان را خواهید داشت که برای شخصیتی که در اختیار دارید، وسایل و تجهیزات مختلفی خریداری کنید.

وسایلی که برای شخصیت خود خریداری می کنید، باعث می شود که او بتواند در مسابقه های بیشتری حضور پیدا کند و از شانس بالایی برای پیروزی برخوردار باشد. البته برای خریدن وسایل جدید باید پول نیز در اختیار داشته باشید. برای بدست آوردن پول بیشتر، باید سعی کنید که حرکات آکروباتیک بیشتری در مسابقه ها اجرا کنید و در بیشتر مسابقه ها نیز اول شوید. همان طور که گفته شد، SSX شما را در کوهستان های مختلفی قرار می دهد. هر کوهستان دارای بخشی به نام Deadly Descent است. این قسمت ها یکی از خطرناک ترین بخش های بازی هستند که ورزشکار شما نیاز به تجهیزات مخصوصی برای شرکت در آن ها دارد. البته در این بازی هر چه خطر بیشتر باشد، هیجان بازی نیز بیشتر می شود. در این قسمت ها یک بهمن عظیم دنبال شما خواهد بود و باید با حرکات سریع خود را از آن دور نگه دارید. اشتباهات شما در این قسمت موجب می شود که کشته شوید.

نتیجه گیری

SSX از آن دسته بازی هایی است که جای خالی آن در سبک ورزشی احساس می شد و EA نیز به خوبی توانست یک نسخه بسیار هیجان انگیز و عالی را از این بازی روانه بازار کند. SSX با هیجان دیوانه وارش می تواند ساعت ها شما را سرگرم خودش نگه دارد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
دو شنبه 15 اسفند 1390برچسب:, ::
Amin AA77

درباره وبلاگ


سلام من Amin AA77 امیدوارم از وبلاگ من خوشتان بیاد بیشتر نقد وبررسی بازیهای این از سایت WWW.PARDISGAME.NET نویسندگان=lord rayden-حمیدرضا نیکوفر-مجیدنور دوست
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بازی های رایانه ای و آدرس aa77.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.